Bina Geçişlerini Minimize Etme
🔔 26) Günlük En Fazla Farklı Bina Sayısı Seçilen Değerden Fazla Olamaz (#58) planlama ilişkisi, öğretmenlerin veya öğrencilerin bir gün içinde en fazla kaç farklı binada ders yapabileceğini belirlemek için kullanılır.
⚠️ Büyük kampüslerde öğretmenlerin verimliliğini artırmak ve ders saatleri arasındaki geçiş sürelerini optimize etmek için etkili bir kısıtlama sağlar.
🔔 Bu planlama ilişkisi, ders geçişlerini daha düzenli hale getirmek, zaman kaybını önlemek ve öğretmenlerin/öğrencilerin yorgunluğunu azaltmak için oldukça faydalıdır.
🧪 Kullanım Alanları
✅ Öğrencilerin dersler arasında gereksiz bina değişikliği yapmasını önlemek.
✅ Binalar arası uzun yürüyüş sürelerini kısaltmak, öğrencilerin derse geç kalmasını engellemek.
✅ Öğrencilerin gün içindeki yorgunluğunu azaltmak ve daha dengeli bir ders programı oluşturmak.
🧪 Kullanım Amaçları ve Örnek Durumlar
☑️ Örneğin: “Büyük bir kampüste Fen Laboratuvarı sadece B binasında, Resim Atölyesi ise C binasında bulunuyor.”
Amaç: Gereksiz bina değişimlerini sınırlayarak ders programının daha dengeli hale gelmesini sağlamak.
☑️ Örneğin: “Öğretmen Ahmet Bey, sabah ilk dersini A binasında, ikinci dersini B binasında, üçüncü dersini tekrar A binasında yapıyor.”
Amaç: Öğretmenlerin ders geçişlerinde zaman kaybetmesini engellemek.
PLANLAMA İLİŞKİSİ KURMA ADIMLARI VE UYGUN KART İLİŞKİSİ SEÇİMİ
🔔 aSc Timetables programında “kart” terimi, belirli bir ders, etkinlik, öğretmen veya sınıf için zaman tablosunda bir yerleşim öğesini ifade eder.
🔔 aSc TimeTables programında, ders programı planlaması sırasında kullanılan “kart ilişki türü” ifadesi, belirli derslerin veya sınıfların zamanlamalarını ve ilişkilerini düzenlemek için kullanılan bir terimdir.
🧪 Kart İlişki Türüne Erişim
🔔 Ders programınızda, “Ana Menü” üzerinden; “Planlama İlişkileri” başlığına tıklayınız.

🔔 Açılan pencerede, “Gelişmiş” butonuna tıklanır.

🔔 “Kart İlişki Türü” seçeneklerine buradan erişim sağlanır.
🧪 Kart İlişki Türünün Belirlenmesi
🔔 Bu ilişki, bir gün içinde öğretmen veya öğrencilerin en fazla kaç farklı binada ders yapabileceğini sınırlandırmak için kullanılır.

Bknz: Planlama İlişkileri Kullanılırken Nelere Dikkat Edilmelidir ?
🔔 Uygula: İlgili sınıfları veya dersleri seçtiğimiz alandır. İlişkiyi sadece belirli dersler veya sınıflar için uygulamak istiyorsanız, burada detaylı filtreleme yapabilirsiniz.
🔔 Filtre: Uygulanacak olan öğretmen, ders, sınıf seçilmektedir.
Bknz: Planlama İlişkilerinde Filtre Kullanımı
🔔 Takvim alanında ise; hangi gün ve saatlerde bu ilişkinin dikkate alınacağı ayarlanmaktadır. Gerekirse takvim seçeneğini kullanarak gün bazında özel ayarlamalar yapabilirsiniz. Planlama ilişkisinin uygulanmasını istediğiniz günleri
“yeşil tik” ile işaretleyin.
Bknz: Planlama İlişkilerinde Takvim Kullanımı
🔔 Araçlar: Eğer ilişkinizi daha detaylı tanımlamak isterseniz, Araçlar bölümünü kullanarak saat bazlı ya da ders kartı uzunluğuna göre ek kısıtlamalar ekleyebilirsiniz. Örneğin, derslerin günlük en az 2 saat olması gerektiğini belirtebilirsiniz.
Bknz: Planlama İlişkilerinde Araçlar Kullanımı
🔔 Planlamadaki önem düzeyi, aSc Timetables’da tanımlanan bir planlama ilişkisinin diğer ilişkilere göre önceliğini ve esneklik derecesini belirler. Bu düzeyi “Yüksek” olarak belirleyelim.
Bknz: Planlama İlişkilerinde Önem Düzeyi Belirleme
🧪 Başlığımızı örnek ile açıklayacak olursak;
🔔 Örneğin, öğretmenin bir gün içinde en fazla 1 kez bina değiştirmesi sağlanarak, dersler arasında gereksiz bina geçişlerinden kaynaklanan zaman kaybı önlenir.
1. Planlama ilişkileri üzerinden kart ilişki türü seçimi yapılır.
- “26) * Günlük En Fazla Farklı Bina Sayısı Seçilen Değerden Fazla Olamaz. (#58)” ilişki türü seçilir.
2. Sınırlama parametresi belirlenir.
- Parametreyi 1 seçerseniz, öğretmen gün içinde en fazla 1 kez bina değiştirebilir.
3. Planlama ilişkisini uygulamak istediğimiz alan seçimi yapılır.
- Örneğimizde bu ilişki türü için “Seçilen Öğretmenlere Uygula” kriteri seçilmelidir.
- Burada belirli bir öğretmen (AL) için kısıtlama getirilmiş.
4. Uygulama seçimiyle ilgili filtreleme yapılır.
- İlişkiyi uygulamak istediğiniz sınıf ve ders filtrelerden seçilir.
5. Seçimlerin geçerli olmasını istediğimiz gün ve zaman aralığı “yeşil tik” konularak işaretlenir.
6. Önem sıralaması “Yüksek” olarak seçilir.
🔔 Bu planlama ilişkisi sayesinde, öğretmenlerin ve öğrencilerin bina değişim sayısı sınırlandırılarak ders programı daha düzenli, dengeli ve verimli hale getirilir.