Minimum Ders (Kart) Sayısı Belirlemek
🔔 Bu planlama ilişkisi, bir periyotta (örneğin bir gün veya haftanın belirli bir zaman aralığı) belirli bir sınıf, öğretmen ya da ders için minimum bir ders (kart) sayısını zorunlu kılmak amacıyla kullanılır.
⚠️ Özellikle öğretmen veya sınıflar için minimum iş yükü ayarlamak, derslerin belirli bir yoğunlukta düzenlenmesini sağlamak ya da boş geçen günleri engellemek için etkili bir kısıtlamadır.
🔔 Bu özellik, derslerin düzenli dağıtımını sağlamak ve eksik programlamayı önlemek için idealdir.
🧪 Kullanım Alanları
✅ Sınıfların haftanın belirli günlerinde minimum ders sayısına sahip olması gerektiğinde kullanılır.
✅ Öğretmenlerin belirli günlerde minimum ders saatine sahip olmasını sağlamak için kullanılır.
✅ Bir dersin belirli günlerde minimum saat işlenmesini garanti etmek için kullanılır.
✅ Bir sınıfın veya öğretmenin haftanın her günü ders yapmasını zorunlu kılmak gerektiğinde kullanılır.
✅ Belirli günlerde minimum ders sayısı ayarlayarak, programın belirli günlere aşırı yoğunlaşmasını önler.
✅ Belirli öğretmen veya derslerin özel bir gün için minimum kart sayısına sahip olması gerektiğinde kullanılır.
✅ Derslerin müfredat hedeflerine ulaşması için yeterli saatle planlanması gerektiğinde kullanılır.
✅ Sınav haftası gibi özel durumlarda, ders yükünü azaltırken belirli bir minimum ders saatini korumak için kullanılır.
🧪 Kullanım Amaçları ve Örnek Durumlar
☑️ Örneğin: “10A sınıfı Pazartesi günü en az 4 ders yapmalı.”
Amaç: Sınıfların iş yükünü dengeli tutmak ve boş günleri önlemek.
☑️ Örneğin: “Ahmet Öğretmen, Salı günleri en az 3 saat derse girmeli.”
Amaç: Öğretmenlerin çok boş veya çok yoğun günler yaşamalarını engellemek.
☑️ Örneğin: “Matematik dersi Pazartesi ve Çarşamba günleri en az 2 saat olmalı.”
Amaç: Derslerin haftalık programa eşit bir şekilde dağıtılmasını sağlamak.
☑️ Örneğin: “9B sınıfı haftanın her günü en az 5 ders yapmalı.”
Amaç: Boş geçen günlerin önlenmesi ve programda süreklilik sağlanması.
☑️ Örneğin: “Fen Bilgisi dersi haftada her gün en az 1 saat işlenmeli.”
Amaç: Dengeli bir ders programı oluşturmak.
☑️ Örneğin: “Resim dersi, sadece Cuma günleri en az 2 saat olmalı.”
Amaç: Programda esnekliği artırarak özel durumlara uyum sağlamak.
☑️ Örneğin: “Türkçe dersi haftanın her günü en az 1 saat işlenmeli.”
Amaç: Müfredat hedeflerini zamanında tamamlamak.
☑️ Örneğin: “Sınav haftasında her sınıf en az 3 ders saati işlemeli.”
Amaç: Programın özel durumlara uyumlu olmasını sağlamak.
PLANLAMA İLİŞKİSİ KURMA ADIMLARI VE UYGUN KART İLİŞKİSİ SEÇİMİ
🔔 aSc Timetables programında “kart” terimi, belirli bir ders, etkinlik, öğretmen veya sınıf için zaman tablosunda bir yerleşim öğesini ifade eder.
🔔 aSc TimeTables programında, ders programı planlaması sırasında kullanılan “kart ilişki türü” ifadesi, belirli derslerin veya sınıfların zamanlamalarını ve ilişkilerini düzenlemek için kullanılan bir terimdir.
🧪 Kart İlişki Türüne Erişim
🔔 Ders programınızda, “Ana Menü” üzerinden; “Planlama İlişkileri” başlığına tıklayınız.

🔔 Açılan pencerede, “Gelişmiş” butonuna tıklanır.

🔔 “Kart İlişki Türü” seçeneklerine buradan erişim sağlanır.
🧪 Kart İlişki Türünün Belirlenmesi
🔔 Bu planlama ilişkisi, sınıf, öğretmen ve ders bazında minimum ders yükü belirlemek ve daha dengeli, düzenli bir program oluşturmak için oldukça etkili bir araçtır. Eğitim programlarının esneklikle ihtiyaçlara uygun şekilde hazırlanmasını destekler.

Bknz: Planlama İlişkileri Kullanılırken Nelere Dikkat Edilmelidir ?
🔔 Uygula: İlgili sınıfları veya dersleri seçtiğimiz alandır. İlişkiyi sadece belirli dersler veya sınıflar için uygulamak istiyorsanız, burada detaylı filtreleme yapabilirsiniz.
🔔 Filtre: Uygulanacak olan öğretmen, ders, sınıf seçilmektedir.
Bknz: Planlama İlişkilerinde Filtre Kullanımı
🔔 Takvim alanında ise; hangi gün ve saatlerde bu ilişkinin dikkate alınacağı ayarlanmaktadır. Gerekirse takvim seçeneğini kullanarak gün bazında özel ayarlamalar yapabilirsiniz. Sadece dolu günleri kapsaması için takvimden uygun günleri işaretleyin.
Bknz: Planlama İlişkilerinde Takvim Kullanımı
🔔 Araçlar: Eğer ilişkinizi daha detaylı tanımlamak isterseniz, Araçlar bölümünü kullanarak saat bazlı ya da ders kartı uzunluğuna göre ek kısıtlamalar ekleyebilirsiniz. Örneğin, derslerin günlük en az 2 saat olması gerektiğini belirtebilirsiniz.
Bknz: Planlama İlişkilerinde Araçlar Kullanımı
🔔 Planlamadaki önem düzeyi, aSc Timetables’da tanımlanan bir planlama ilişkisinin diğer ilişkilere göre önceliğini ve esneklik derecesini belirler. Bu düzeyi “Yüksek” olarak belirleyelim.
Bknz: Planlama İlişkilerinde Önem Düzeyi Belirleme
🧪 Başlığımızı örnek ile açıklayacak olursak;
🔔 Örnek olarak; seçilen öğretmenin Pazartesi ya da Salı günü en az 4 saat dersi olsun.

🧪 Sonuç
🔔 Bu planlama ilişkisi, ders programlarında dengeli bir dağılım oluşturmayı, boşlukları en aza indirmeyi ve hem öğretmenler hem de öğrenciler için verimli bir öğrenim ve öğretim süreci sağlamayı amaçlayan esnek ve güçlü bir planlama aracıdır.

⚠️ Ders programınızın başarılı bir şekilde oluşması için ilişkinizi tanımladıktan sonra Planlama Öncesi Kontrol özelliğini kullanarak tanımlamanızın hatasız olduğundan emin olun. Eğer bir hata alırsanız, ilişkiyi düzenleyip tekrar kontrol edin.
Bknz: Planlama Öncesi Kontrolün Önemi