Belirli Bir Periyotta Minimum Kart (Ders, Etkinlik, Öğretmen, Sınıf) Kuralı
🔔 aSc Timetables’daki “Bir Periyot İçinde, Seçilen Değerden Az Kart Olamaz” kuralının temel amacı, programın dengeli, verimli ve sürdürülebilir bir şekilde hazırlanmasını sağlamaktır.
⚠️ Belirli bir periyot (örneğin gün, haftalık bir süre veya özel bir zaman dilimi) içinde, seçilen derslerin belirli bir minimum sayının altına düşmemesini sağlamak için kullanılır. Boş saatler dikkate alınmaz; yalnızca programda planlanan ders kartları hesaba katılır.
🔔 Bu kural, hem öğretmenler hem öğrenciler hem de kaynaklar için dengeli bir çalışma düzeni oluşturmak amacıyla geniş bir kullanım alanına sahiptir.
🧪 Kullanım Alanları
✅ Günlük veya haftalık ders yoğunluğunu belirli bir düzeye getirerek, derslerin dengeli bir şekilde dağıtılmasını sağlar.
✅ Öğretmenlerin programlarında bir günde çok az ders saatiyle zaman kaybetmesini önlemek.
✅ Laboratuvar, atölye veya spor salonu gibi kaynakların düzenli ve etkili kullanılmasını sağlamak.
✅ Öğrencilerin veya öğretmenlerin bir gün içinde yeterli sayıda dersi olmasını sağlayarak tamamen boş günler oluşmasını engellemek.
✅ Özellikle temel derslerde, belirli aralıklarla derslerin işlenmesi ve uzun boşluklar olmamasını sağlamak.
🧪 Kullanım Amaçları ve Örnek Durumlar
☑️ Örneğin: “Öğrenciler bir gün içinde en az 4 ders saatine sahip olmalıdır.”
Amaç: Öğrencilerin, belirli günlerde çok az sayıda derse sahip olmalarını önlemek.
☑️ Örneğin: “Bir öğretmen, bir günde en az 2 ders saati doldurmalıdır.”
Amaç: Öğretmenlerin belirli bir gün veya periyot içinde çok az ders saati ile zamanlarının verimsiz kullanılmasını engellemek.
☑️ Örneğin: “Her gün için belirli bir minimum ders saati olmalı.”
Amaç: Ders programında, özellikle bir günün boş geçmesini veya çok kısa süreler için plan yapılmasını engellemek.
☑️ Örneğin: “Atölye dersleri bir periyot içinde en az 2 saat yapılmalıdır.”
Amaç: Derslerin veya atölye çalışmalarının belirli günlere dengeli bir şekilde dağılmasını sağlamak.
☑️ Örneğin: “Laboratuvar bir gün içinde en az 3 saat kullanılmalı.”
Amaç: Derslikler, laboratuvarlar veya spor salonları gibi ortak alanların boş kalmasını önlemek.
☑️ Örneğin: “Matematik dersleri haftada en az 3 gün, her gün en az 1 saat yapılmalıdır.”
Amaç: Öğrencilerin derslerden uzun süre uzak kalmalarını önlemek veya ders yoğunluğunu dengede tutarak daha verimli bir öğrenme ortamı oluşturmak.
PLANLAMA İLİŞKİSİ KURMA ADIMLARI VE UYGUN KART İLİŞKİSİ SEÇİMİ
🔔 aSc Timetables programında “kart” terimi, belirli bir ders, etkinlik, öğretmen veya sınıf için zaman tablosunda bir yerleşim öğesini ifade eder.
🔔 aSc TimeTables programında, ders programı planlaması sırasında kullanılan “kart ilişki türü” ifadesi, belirli derslerin veya sınıfların zamanlamalarını ve ilişkilerini düzenlemek için kullanılan bir terimdir.
🧪 Kart İlişki Türüne Erişim
🔔 Ders programınızda, “Ana Menü” üzerinden; “Planlama İlişkileri” başlığına tıklayınız.

🔔 Açılan pencerede, “Gelişmiş” butonuna tıklanır.

🔔 “Kart İlişki Türü” seçeneklerine buradan erişim sağlanır.
🧪 Kart İlişki Türünün Belirlenmesi
🔔 Kural, yalnızca ders saatlerini göz önünde bulunduracak şekilde ayarlanır. Boş saatler (serbest zamanlar) hesaba katılmaz.

Bknz: Planlama İlişkileri Kullanılırken Nelere Dikkat Edilmelidir ?
🔔 Uygula: İlgili sınıfları veya dersleri seçtiğimiz alandır. İlişkiyi sadece belirli dersler veya sınıflar için uygulamak istiyorsanız, burada detaylı filtreleme yapabilirsiniz.
🔔 Filtre: Uygulanacak olan öğretmen, ders, sınıf seçilmektedir.
Bknz: Planlama İlişkilerinde Filtre Kullanımı
🔔 Takvim alanında ise; hangi gün ve saatlerde bu ilişkinin dikkate alınacağı ayarlanmaktadır. Gerekirse takvim seçeneğini kullanarak gün bazında özel ayarlamalar yapabilirsiniz. Planlama ilişkisinin uygulanmasını istediğiniz günleri
“yeşil tik” ile işaretleyin.
Bknz: Planlama İlişkilerinde Takvim Kullanımı
🔔 Araçlar: Eğer ilişkinizi daha detaylı tanımlamak isterseniz, Araçlar bölümünü kullanarak saat bazlı ya da ders kartı uzunluğuna göre ek kısıtlamalar ekleyebilirsiniz. Örneğin, derslerin günlük en az 2 saat olması gerektiğini belirtebilirsiniz.
Bknz: Planlama İlişkilerinde Araçlar Kullanımı
🔔 Planlamadaki önem düzeyi, aSc Timetables’da tanımlanan bir planlama ilişkisinin diğer ilişkilere göre önceliğini ve esneklik derecesini belirler. Bu düzeyi “Yüksek” olarak belirleyelim.
Bknz: Planlama İlişkilerinde Önem Düzeyi Belirleme
🧪 Başlığımızı örnek ile açıklayacak olursak;
🔔 Fransızca Oyun Dersliği, seçilen günlerde 2 saat kullanılsın.

🧪 Sonuç
1. Planlama ilişkileri üzerinden kart ilişki türü seçimi yapılır.
2. Zaman dilimi belirlenir.
3. Planlama ilişkisini uygulamak istediğimiz alan seçimi yapılır.
4. Uygulama seçimiyle ilgili filtreleme yapılır.
5. Seçimlerin geçerli olmasını istediğimiz gün ve zaman aralığı “yeşil tik” konularak işaretlenir.
6. Önem sıralaması “Yüksek” olarak seçilir.
🔔 Fransızca Oyun Dersliği kullanımı, haftanın farklı günlerine dengeli şekilde dağılmalı ve bir günde en az iki saat olmalı.

⚠️ Ders programınızın başarılı bir şekilde oluşması için ilişkinizi tanımladıktan sonra Planlama Öncesi Kontrol özelliğini kullanarak tanımlamanızın hatasız olduğundan emin olun. Eğer bir hata alırsanız, ilişkiyi düzenleyip tekrar kontrol edin.
Bknz: Planlama Öncesi Kontrolün Önemi