🔔 Bu planlama ilişkisi, bir öğretmenin veya sınıfın günlük zaman harcamasının belirli bir minimum süreye ulaşmasını zorunlu kılar.
⚠️ Boş dersler (ders olmayan boş zaman) ve dolu dersler (fiili ders süreleri) toplamı, belirlenen sınırdan az olamaz.
🔔 Amaç, dengeli bir program oluşturmak ve gün içindeki zamanın daha etkin kullanılmasını sağlamaktır.
🧪 Kullanım Alanları
✅ Öğrencilerin günlük ders programlarının belirli bir minimum süreyi karşılamasını sağlamak.
✅ Yarı zamanlı çalışan öğretmenlerin günlük ders ve boş zaman harcamalarının belirli bir minimum seviyede olmasını sağlamak.
✅ Eğitim kurumlarının belirlediği maksimum ders saatleri veya dönemlik süre limitlerine uyum sağlamak.
🧪 Kullanım Amaçları ve Örnek Durumlar
☑️ Örneğin: “Matematik öğretmenin her gün en az 6 saat okulda aktif olması gerekmektedir.”
Amaç: Her gün en az 6 saat aktif olarak zaman geçirilmesi.
☑️ Örneğin: “Bilgisayar laboratuvarının haftalık toplam kullanım süresi 25 saat olarak belirlenmiştir.”
Amaç: Kaynakların optimal kullanımı sağlanır, gereksiz kullanım ve boş zamanlar azaltılması.
☑️ Örneğin: “Özel eğitim sınıfındaki öğrencilerin günlük toplam zaman harcaması en az 3 saat olmalıdır.”
Amaç: Öğrencilerin ihtiyaçlarına uygun bir program sunmak.
☑️ Örneğin: “Üniversiteye giriş sınavına hazırlık sınıfında günlük toplam ders süresi 5 saat ile sınırlandırılmıştır.”
Amaç: Sınavlara daha sağlıklı ve motive bir şekilde hazırlanmayı desteklemek.
PLANLAMA İLİŞKİSİ KURMA ADIMLARI VE UYGUN KART İLİŞKİSİ SEÇİMİ
🔔 aSc Timetables programında “kart” terimi, belirli bir ders, etkinlik, öğretmen veya sınıf için zaman tablosunda bir yerleşim öğesini ifade eder.
🔔 aSc TimeTables programında, ders programı planlaması sırasında kullanılan “kart ilişki türü” ifadesi, belirli derslerin veya sınıfların zamanlamalarını ve ilişkilerini düzenlemek için kullanılan bir terimdir.
🧪 Kart İlişki Türüne Erişim
🔔 Ders programınızda, “Ana Menü” üzerinden; “Planlama İlişkileri” başlığına tıklayınız.

🔔 Açılan pencerede, “Gelişmiş” butonuna tıklanır.

🔔 “Kart İlişki Türü” seçeneklerine buradan erişim sağlanır.
🧪 Kart İlişki Türünün Belirlenmesi
🔔 11) Günlük Zaman Harcaması (Boş ve Dolu Ders Toplamı) Seçilen Değerden Az Olamaz. (Boş Günler Dikkate Alınmaz) (#18)" planlama ilişkisi, günlük ders programlarının belirli bir minimum süreyi karşılamasını sağlar. Hem dolu ders saatleri (fiili dersler) hem de boş ders saatleri (serbest çalışma, dinlenme vb.) toplamı, belirlenen değerin altında kalmamalıdır.

Bknz: Planlama İlişkileri Kullanılırken Nelere Dikkat Edilmelidir ?
🔔 Uygula: İlgili sınıfları veya dersleri seçtiğimiz alandır. İlişkiyi sadece belirli dersler veya sınıflar için uygulamak istiyorsanız, burada detaylı filtreleme yapabilirsiniz.
🔔 Filtre: Uygulanacak olan öğretmen, ders, sınıf seçilmektedir.
Bknz: Planlama İlişkilerinde Filtre Kullanımı
🔔 Takvim alanında ise; hangi gün ve saatlerde bu ilişkinin dikkate alınacağı ayarlanmaktadır. Gerekirse takvim seçeneğini kullanarak gün bazında özel ayarlamalar yapabilirsiniz. Planlama ilişkisinin uygulanmasını istediğiniz günleri
“yeşil tik” ile işaretleyin.
Bknz: Planlama İlişkilerinde Takvim Kullanımı
🔔 Araçlar: Eğer ilişkinizi daha detaylı tanımlamak isterseniz, Araçlar bölümünü kullanarak saat bazlı ya da ders kartı uzunluğuna göre ek kısıtlamalar ekleyebilirsiniz. Örneğin, derslerin günlük en az 2 saat olması gerektiğini belirtebilirsiniz.
Bknz: Planlama İlişkilerinde Araçlar Kullanımı
🔔 Planlamadaki önem düzeyi, aSc Timetables’da tanımlanan bir planlama ilişkisinin diğer ilişkilere göre önceliğini ve esneklik derecesini belirler. Bu düzeyi “Yüksek” olarak belirleyelim.
Bknz: Planlama İlişkilerinde Önem Düzeyi Belirleme
🧪 Başlığımızı örnek ile açıklayacak olursak;
1. Planlama ilişkileri üzerinden kart ilişki türü seçimi yapılır.
- “11) Günlük Zaman Harcaması (Boş ve Dolu Ders Toplamı) Seçilen Değerden Az Olamaz. (Boş Günler Dikkate Alınmaz) (#18)” ilişki türü seçilir.
2. Sınırlama parametresi belirlenir.
- Değeri 5 seçerek minimum toplamı belirliyoruz.
3. Planlama ilişkisini uygulamak istediğimiz alan seçimi yapılır.
- Bu ilişki türü için örneğimize göre “Seçilen Öğretmenlere Uygula” kriteri seçilmelidir.
4. Uygulama seçimiyle ilgili filtreleme yapılır.
- İlişkiyi uygulamak istediğiniz sınıflar ve ders filtrelerden seçilir.
5. Seçimlerin geçerli olmasını istediğimiz gün ve zaman aralığı “yeşil tik” konularak işaretlenir.
6. Önem sıralaması “Yüksek” olarak seçilir.
🔔 11) Günlük Zaman Harcaması (Boş ve Dolu Ders Toplamı) Seçilen Değerden Az Olamaz. (Boş Günler Dikkate Alınmaz) (#18) kuralını kullanarak, seçili öğretmenin programını her gün en az 5 saat ders ve boş zaman harcanacak şekilde planlama yapalım.
⚠️ Boş ders kartların arasındaki boşluk sayısını ifade etmektedir. Boş ve dolu ders toplamı, öğretmenin okulda geçireceği toplam zamandır.
🔔 Planlama ilişkisi oluşturmadan önce öğretmenimizin programı, aşağıdaki görseldedir.

🧪 Sonuç
🔔 11) Günlük Zaman Harcaması (Boş ve Dolu Ders Toplamı) Seçilen Değerden Az Olamaz. (Boş Günler Dikkate Alınmaz) (#18) planlama ilişkisi ile seçili günlerde (Pazartesi ve Cuma) toplamda en az 5 saat zaman harcanmış olur.

⚠️ Ders programınızın başarılı bir şekilde oluşması için ilişkinizi tanımladıktan sonra Planlama Öncesi Kontrol özelliğini kullanarak tanımlamanızın hatasız olduğundan emin olun. Eğer bir hata alırsanız, ilişkiyi düzenleyip tekrar kontrol edin.
Bknz: Planlama Öncesi Kontrolün Önemi