Ardışık Ders Günlerinin Sınırlandırılması
🔔 Bu planlama ilişkisi, bir öğretmen veya sınıf için haftalık ders planında ardışık çalışma günlerinin sınırlandırılmasını sağlar.
⚠️ Ardışık ders günleri, öğretmenlerin veya öğrencilerin performansını doğrudan etkileyebilecek bir faktördür. Bu ilişki, aşırı yoğun programların önüne geçerek eğitimde verimliliği artırmayı hedefler.
🔔 17) En Fazla Ardışık Ders Günü Seçilen Değerden Fazla Olamaz (#23), haftalık ders programlarında daha dengeli bir düzenleme sağlamak ve yorgunluk gibi olumsuz etkileri en aza indirmek için kullanılır.
🧪 Kullanım Alanları
✅ Öğretmenlerin ders yükünü dengeli bir şekilde dağıtmak.
✅ Yoğun eğitim süreçlerinde program düzenleme
✅ Okul yönetiminin, öğretmenlerin ve öğrencilerin iş yüklerini daha dengeli hale getirmesine yardımcı olur.
🧪 Kullanım Amaçları ve Örnek Durumlar
☑️ Örneğin: “Özel bir etkinlik veya seminer günü planlanırken, diğer günlerde ardışık çalışma yükü minimize edilir.”
Amaç: Esnek program düzeni
☑️ Örneğin: “Haftanın beş günü çalışan bir öğretmene en fazla üç ardışık gün ders verilmesi hedeflenir. Böylece dinlenme günleri ile iş yükü dengelenir.”
Amaç. Öğretmen iş yükü yönetimi
PLANLAMA İLİŞKİSİ KURMA ADIMLARI VE UYGUN KART İLİŞKİSİ SEÇİMİ
🔔 aSc Timetables programında “kart” terimi, belirli bir ders, etkinlik, öğretmen veya sınıf için zaman tablosunda bir yerleşim öğesini ifade eder.
🔔 aSc TimeTables programında, ders programı planlaması sırasında kullanılan “kart ilişki türü” ifadesi, belirli derslerin veya sınıfların zamanlamalarını ve ilişkilerini düzenlemek için kullanılan bir terimdir.
🧪 Kart İlişki Türüne Erişim
🔔 Ders programınızda, “Ana Menü” üzerinden; “Planlama İlişkileri” başlığına tıklayınız.

🔔 Açılan pencerede, “Gelişmiş” butonuna tıklanır.

🔔 “Kart İlişki Türü” seçeneklerine buradan erişim sağlanır.
🧪 Kart İlişki Türünün Belirlenmesi
🔔17) En Fazla Ardışık Ders Günü Seçilen Değerden Fazla Olamaz (#23), haftalık ders programlarında daha dengeli bir düzenleme sağlamak ve yorgunluk gibi olumsuz etkileri en aza indirmek için kullanılır.

Bknz: Planlama İlişkileri Kullanılırken Nelere Dikkat Edilmelidir ?
🔔 Uygula: İlgili sınıfları veya dersleri seçtiğimiz alandır. İlişkiyi sadece belirli dersler veya sınıflar için uygulamak istiyorsanız, burada detaylı filtreleme yapabilirsiniz.
🔔 Filtre: Uygulanacak olan öğretmen, ders, sınıf seçilmektedir.
Bknz: Planlama İlişkilerinde Filtre Kullanımı
🔔 Takvim alanında ise; hangi gün ve saatlerde bu ilişkinin dikkate alınacağı ayarlanmaktadır. Gerekirse takvim seçeneğini kullanarak gün bazında özel ayarlamalar yapabilirsiniz. Planlama ilişkisinin uygulanmasını istediğiniz günleri
“yeşil tik” ile işaretleyin.
Bknz: Planlama İlişkilerinde Takvim Kullanımı
🔔 Araçlar: Eğer ilişkinizi daha detaylı tanımlamak isterseniz, Araçlar bölümünü kullanarak saat bazlı ya da ders kartı uzunluğuna göre ek kısıtlamalar ekleyebilirsiniz. Örneğin, derslerin günlük en az 2 saat olması gerektiğini belirtebilirsiniz.
Bknz: Planlama İlişkilerinde Araçlar Kullanımı
🔔 Planlamadaki önem düzeyi, aSc Timetables’da tanımlanan bir planlama ilişkisinin diğer ilişkilere göre önceliğini ve esneklik derecesini belirler. Bu düzeyi “Yüksek” olarak belirleyelim.
Bknz: Planlama İlişkilerinde Önem Düzeyi Belirleme
🧪 Başlığımızı örnek ile açıklayacak olursak;
🔔 17) * En Fazla Ardışık Ders Günü Seçilen Değerden Fazla Olamaz. (#23), kuralını kullanarak, seçili öğretmenin ardışık ders günü en fazla 4 olacak şekilde planlayalım.
1. Planlama ilişkileri üzerinden kart ilişki türü seçimi yapılır.
- “17) * En Fazla Ardışık Ders Günü Seçilen Değerden Fazla Olamaz. (#23)” ilişki türü seçilir.
2. Sınırlama parametresi belirlenir.
- Parametrede maksimum ardışık ders değerini 4 olarak seçelim.
3. Planlama ilişkisini uygulamak istediğimiz alan seçimi yapılır.
- Bu ilişki türü için “Seçilen Öğretmenlere Uygula” kriteri seçilmelidir.
4. Uygulama seçimiyle ilgili filtreleme yapılır.
- İlişkiyi uygulamak istediğiniz sınıf ve ders filtrelerden seçilir.
5. Seçimlerin geçerli olmasını istediğimiz gün ve zaman aralığı “yeşil tik” konularak işaretlenir.
6. Önem sıralaması “Yüksek” olarak seçilir.
🔔 Planlama ilişkisi oluşturmadan önce öğretmenimizin programı, aşağıdaki görseldedir.

🧪 Sonuç
🔔 17) * En Fazla Ardışık Ders Günü Seçilen Değerden Fazla Olamaz. (#23) kuralını kullanarak, seçili öğretmenin ardışık ders günü en fazla 4 olacak şekilde planlandı.

⚠️ Ders programınızın başarılı bir şekilde oluşması için ilişkinizi tanımladıktan sonra Planlama Öncesi Kontrol özelliğini kullanarak tanımlamanızın hatasız olduğundan emin olun. Eğer bir hata alırsanız, ilişkiyi düzenleyip tekrar kontrol edin.
Bknz: Planlama Öncesi Kontrolün Önemi